שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

הבדלים בין גרסאות בדף "חינוך הרצון - לפרשת תצוה (מאמר)"

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

(יצירת דף עם התוכן " == פרשת תצוה: לחנך לעורר את הרצון == [עריכה: יוסף אברמסון] פרשתינו פותחת בנושא מנורת המקד...")
 
מ (Maale העביר את הדף חינוך הרצון (מאמר) ל־חינוך הרצון - לפרשת תצוה (מאמר) בלי להשאיר הפניה)
 
(אין הבדלים)

גרסה אחרונה מ־16:41, 26 בפברואר 2018

פרשת תצוה: לחנך לעורר את הרצון

[עריכה: יוסף אברמסון]

פרשתינו פותחת בנושא מנורת המקדש אשר מורחבת בחומש במדבר, כלדקמן: "דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלתך את הנרת אל מול פני המנורה" (במדבר ח ב). מדוע לא בהדליקך את הנרות וכדו'? אלא מפרש רש"י (שם): "כתוב בהדלקתן לשון עליה, שצריך להדליק עד שתהא שלהבת עולה מאליה".

מכאן הערה חינוכית מפורסמת כי באותו האופן יש לחנך את הילדים. צריך לעורר אצל הילדים תשוקה, רצון והתלהבות עד שמעצמם יעשו את הדברים. אי אפשר רק בכפיה. צריך לעורר אצלם את הרצון ואת התשוקה על ידי שמסבירים, על ידי סיפורים או על ידי שרואים דברים. אם הכל בנוי רק באמצעות כפיה זה עשוי לפעמים לעורר התנגדות לדברים. אלא צריך לדאוג שיעשו מעצמם כדי להכשירם כאשר יהיו ממילא יום אחד עצמאיים. יש אומרים כי זה ההבדל בין "אילוף" ל"חינוך". "אילוף" יש אצל בעלי חיים. לעומת זאת "חינוך" הוא לעורר את כוח הרצון.

דף תקלג