שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

הבדלים בין גרסאות בדף "פרשת כי-תצא: אשת יפת תואר (מאמר)"

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

(יצירת דף עם התוכן ""ולקחת לך לאשה" (דברים כא יא). מפרש רש"י: "לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע. שאם אין הקב"ה מתירה י...")
 
 
שורה 2: שורה 2:
  
 
אך יש לשאול, הרי התורה התירה? זה נראה מגעיל אבל התורה התירה! אם כן מדוע כתוצאה מכך יש קלקול כל כך נוראי הרי לא עשה רע? מתרץ ס' חסידים כי בעבירה יש שני צדדים: עובר על רצון ד' ועושה דבר טמא. כשהתורה התירה אשת יפת תואר זה בגלל יצר הרע. כלומר האדם לא עבר על רצון ד' אך עדיין זה דבר טמא. לכן מכיון שזה דבר טמא נגררות כל התוצאות האלה.
 
אך יש לשאול, הרי התורה התירה? זה נראה מגעיל אבל התורה התירה! אם כן מדוע כתוצאה מכך יש קלקול כל כך נוראי הרי לא עשה רע? מתרץ ס' חסידים כי בעבירה יש שני צדדים: עובר על רצון ד' ועושה דבר טמא. כשהתורה התירה אשת יפת תואר זה בגלל יצר הרע. כלומר האדם לא עבר על רצון ד' אך עדיין זה דבר טמא. לכן מכיון שזה דבר טמא נגררות כל התוצאות האלה.
 +
 +
אם הדבר מותר זה רצון ד' ולא טמא. אם אסור זה לא רצון ד' וזה טמא. אשת יפת תואר זה מיוחד כי התורה התירה רק בגלל היצר הרע. לכן התירה רק צד אחד אך לא את הצד השני.
  
 
* פורסם בשאילת שלמה 559
 
* פורסם בשאילת שלמה 559
  
 
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: פרשת כי תצא (מאמרים)]]
 
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: פרשת כי תצא (מאמרים)]]

גרסה אחרונה מ־10:06, 1 באפריל 2019

"ולקחת לך לאשה" (דברים כא יא). מפרש רש"י: "לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע. שאם אין הקב"ה מתירה ישאנה באיסור. אבל אם נשאה - סופו להיות שונאה שנאמר אחריו כי תהיין לאיש וגו' וסופו להוליד ממנה בן סורר ומורה". יש תהליך: אשת יפת תואר, אשה שנואה ובן סורר ומורה . רש"י אומר כי זו התגלגלות שלילית מובנת. אם מתחתנים בצורה לא כשרה לא פלא שאחר כך שונאים. ואם שונאים לא פלא כי בהמשך יש ילדים היוצאים לתרבות רעה!

אך יש לשאול, הרי התורה התירה? זה נראה מגעיל אבל התורה התירה! אם כן מדוע כתוצאה מכך יש קלקול כל כך נוראי הרי לא עשה רע? מתרץ ס' חסידים כי בעבירה יש שני צדדים: עובר על רצון ד' ועושה דבר טמא. כשהתורה התירה אשת יפת תואר זה בגלל יצר הרע. כלומר האדם לא עבר על רצון ד' אך עדיין זה דבר טמא. לכן מכיון שזה דבר טמא נגררות כל התוצאות האלה.

אם הדבר מותר זה רצון ד' ולא טמא. אם אסור זה לא רצון ד' וזה טמא. אשת יפת תואר זה מיוחד כי התורה התירה רק בגלל היצר הרע. לכן התירה רק צד אחד אך לא את הצד השני.

  • פורסם בשאילת שלמה 559