שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

הבדלים בין גרסאות בדף "פרשת בראשית- האדם נברא בצלם אלוקים (מאמר)"

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

(יצירת דף עם התוכן "הרב קוק מסביר שהתאוריות המדעיות על תורת ההתפתחות אינן סותרות את התורה (שמונה קבצים ח"א תק...")
 
 
שורה 1: שורה 1:
 
הרב קוק מסביר שהתאוריות המדעיות על תורת ההתפתחות אינן סותרות את התורה (שמונה קבצים ח"א תקצ"ד). אולי לפי זה היו יצורים לפני אדם הראשון! אלא הם לא היו בצלם אלוקים. במה זה בא לידי ביטוי? באומרו: "ויאמר האדם זאת הפעם..." (בראשית ב כג) משמע כי לפני כן לא היה כדבר הזה. מה התחדש הפעם? "עצם מעצמי ובשר מבשרי" נלקחו ממני ונוצר דבר חדש. מהו הדבר החדש? "...לזאת יקרא אשה כי מאיש לוקחה זאת" (שם). כלומר לא קשר בהמי בין איש ואשה. אלא קשר קבוע, קשר קדוש, קשר טהור, קשר מהותי פנימי עמוק. זה מה שמאפיין את אדם הראשון בצלם אלוקים לבין היצורים שקדמו לו.
 
הרב קוק מסביר שהתאוריות המדעיות על תורת ההתפתחות אינן סותרות את התורה (שמונה קבצים ח"א תקצ"ד). אולי לפי זה היו יצורים לפני אדם הראשון! אלא הם לא היו בצלם אלוקים. במה זה בא לידי ביטוי? באומרו: "ויאמר האדם זאת הפעם..." (בראשית ב כג) משמע כי לפני כן לא היה כדבר הזה. מה התחדש הפעם? "עצם מעצמי ובשר מבשרי" נלקחו ממני ונוצר דבר חדש. מהו הדבר החדש? "...לזאת יקרא אשה כי מאיש לוקחה זאת" (שם). כלומר לא קשר בהמי בין איש ואשה. אלא קשר קבוע, קשר קדוש, קשר טהור, קשר מהותי פנימי עמוק. זה מה שמאפיין את אדם הראשון בצלם אלוקים לבין היצורים שקדמו לו.
  
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: חומש בראשית (מאמרים)]]
+
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: פרשת בראשית (מאמרים)]]

גרסה אחרונה מ־19:51, 10 בפברואר 2019

הרב קוק מסביר שהתאוריות המדעיות על תורת ההתפתחות אינן סותרות את התורה (שמונה קבצים ח"א תקצ"ד). אולי לפי זה היו יצורים לפני אדם הראשון! אלא הם לא היו בצלם אלוקים. במה זה בא לידי ביטוי? באומרו: "ויאמר האדם זאת הפעם..." (בראשית ב כג) משמע כי לפני כן לא היה כדבר הזה. מה התחדש הפעם? "עצם מעצמי ובשר מבשרי" נלקחו ממני ונוצר דבר חדש. מהו הדבר החדש? "...לזאת יקרא אשה כי מאיש לוקחה זאת" (שם). כלומר לא קשר בהמי בין איש ואשה. אלא קשר קבוע, קשר קדוש, קשר טהור, קשר מהותי פנימי עמוק. זה מה שמאפיין את אדם הראשון בצלם אלוקים לבין היצורים שקדמו לו.