שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

הבדלים בין גרסאות בדף "עצרת נגדית למצעד הגאווה (מאמר)"

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

(יצירת דף עם התוכן "ש: אביה של הנערה שנרצחה במצעד הגאוה לפני כמה שנים, יצא בקריאה לצאת למצעד, כדי שיהיה מרחב צ...")
 
 
שורה 1: שורה 1:
ש: אביה של הנערה שנרצחה במצעד הגאוה לפני כמה שנים, יצא בקריאה לצאת למצעד, כדי שיהיה מרחב ציבורי מתון וכדי להרבות בסובלנות. אז למה יש הפגנה נגדית?
+
ש: אביה של הנערה שנרצחה במצעד הגאווה לפני כמה שנים, יצא בקריאה לצאת למצעד, כדי שיהיה מרחב ציבורי מתון וכדי להרבות בסובלנות. אז למה יש הפגנה נגדית?
  
 
ת: זה לא קשור לנושא. צריך להבחין בין הנושא והמושא. אנו אוהבים את כל יהודי ומכבדים את כל יהודי, אבל מצד שני צריך להילחם נגד השקפה שמזיקה למשפחה ולמין האנושי.
 
ת: זה לא קשור לנושא. צריך להבחין בין הנושא והמושא. אנו אוהבים את כל יהודי ומכבדים את כל יהודי, אבל מצד שני צריך להילחם נגד השקפה שמזיקה למשפחה ולמין האנושי.
שורה 9: שורה 9:
 
ש: יש שקוראים להם סוטים וארגוני טרור. אתה מסתייג מביטויים אלו?
 
ש: יש שקוראים להם סוטים וארגוני טרור. אתה מסתייג מביטויים אלו?
  
ת: זה מה שנקרא הכשל הלוגי של שלילית האמצע. יש עמדת ביניים בין נתינת לגיטמציה לבין הריגת אנשים.  
+
ת: זה מה שנקרא הכשל הלוגי של שלילת האמצע. יש עמדת ביניים בין נתינת לגיטימציה לבין הריגת אנשים.  
  
 
ש: אז הרב קורא בהפגנה נגד המצעד לא להשתמש באלימות?
 
ש: אז הרב קורא בהפגנה נגד המצעד לא להשתמש באלימות?
  
ת: ודאי אסור להשתמש באלימות. אבל אין צורך בזה, כי העצרת לא באותו מקום של המצעד. לכן אין מציאות של אלימות. אנו אוהבים כל יהודי אבל לא בהכרח מסכימים עם דעותו.
+
ת: ודאי אסור להשתמש באלימות. אבל אין צורך בזה, כי העצרת לא באותו מקום של המצעד. לכן אין מציאות של אלימות. אנו אוהבים כל יהודי אבל לא בהכרח מסכימים עם דעותיו.
  
 
* פורסם בשאילת שלמה 602
 
* פורסם בשאילת שלמה 602
  
 
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: נטיות הפוכות (מאמרים)]] [[קטגוריה: מדינת ישראל (מאמרים)]]
 
[[קטגוריה: מאמר]] [[קטגוריה: נטיות הפוכות (מאמרים)]] [[קטגוריה: מדינת ישראל (מאמרים)]]

גרסה אחרונה מ־16:53, 6 באוגוסט 2019

ש: אביה של הנערה שנרצחה במצעד הגאווה לפני כמה שנים, יצא בקריאה לצאת למצעד, כדי שיהיה מרחב ציבורי מתון וכדי להרבות בסובלנות. אז למה יש הפגנה נגדית?

ת: זה לא קשור לנושא. צריך להבחין בין הנושא והמושא. אנו אוהבים את כל יהודי ומכבדים את כל יהודי, אבל מצד שני צריך להילחם נגד השקפה שמזיקה למשפחה ולמין האנושי.

ש: אבל למה אי אפשר להניח להם?

ת: אם אני מאמין שיש השקפה מזיקה, אני חייב למחות. אבל זה לא סותר שאני אוהב אותם. לא כל כך קשה להבין זאת.

ש: יש שקוראים להם סוטים וארגוני טרור. אתה מסתייג מביטויים אלו?

ת: זה מה שנקרא הכשל הלוגי של שלילת האמצע. יש עמדת ביניים בין נתינת לגיטימציה לבין הריגת אנשים.

ש: אז הרב קורא בהפגנה נגד המצעד לא להשתמש באלימות?

ת: ודאי אסור להשתמש באלימות. אבל אין צורך בזה, כי העצרת לא באותו מקום של המצעד. לכן אין מציאות של אלימות. אנו אוהבים כל יהודי אבל לא בהכרח מסכימים עם דעותיו.

  • פורסם בשאילת שלמה 602