משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!
הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת ידיים - שאלות מיוחדות (שו"ת)"
מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר
(יצירת דף עם התוכן "[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון] '''גוזז למישהו אחר''' ש: הגוזז ציפורניים של מישהו אחר כגון ילד, ה...") |
מ (Maale העביר את הדף נטילת ידיים - שאלות מיוחדות(שו"ת) ל־נטילת ידיים - שאלות מיוחדות (שו"ת)) |
||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 20: | שורה 20: | ||
ת: אין הוראה שנפסקה ברמב"ם ושו"ע, אך כיון שזה מוזכר בגמרא, יש מקום לחסידות, וכן מוזכר במשנה ברורה ב סק"ז. | ת: אין הוראה שנפסקה ברמב"ם ושו"ע, אך כיון שזה מוזכר בגמרא, יש מקום לחסידות, וכן מוזכר במשנה ברורה ב סק"ז. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
שורה 36: | שורה 29: | ||
[והגרי"ש אלישיב סובר שיש ליטול ידים אחרי תרומת דם, שהוא דווקא כמות דם כהקזת דם, אבל אחרי בדיקת דם של נטילת דם מזערית אין צורך בנטילת ידים. ס' בדמיך חיי – ליקוט הלכות בענייני תורת דם נא-נד – רשם מ"צ]. | [והגרי"ש אלישיב סובר שיש ליטול ידים אחרי תרומת דם, שהוא דווקא כמות דם כהקזת דם, אבל אחרי בדיקת דם של נטילת דם מזערית אין צורך בנטילת ידים. ס' בדמיך חיי – ליקוט הלכות בענייני תורת דם נא-נד – רשם מ"צ]. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[קטגוריה: שו"ת]] [[קטגוריה: נטילת ידיים (שו"ת)]] | [[קטגוריה: שו"ת]] [[קטגוריה: נטילת ידיים (שו"ת)]] |
גרסה אחרונה מ־16:45, 7 בינואר 2017
[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון]
גוזז למישהו אחר
ש: הגוזז ציפורניים של מישהו אחר כגון ילד, האם צריך נטילת ידיים?
ת: לא. אבל מי שגוזזים לו, חייב (עיין שו"ע או"ח ד יח-יט ונו"כ שם).
חסכון במים
ש: האם עדיף לנטילת ידיים שפע מים בנטלה מלאה או לחסוך במי ארץ ישראל?
ת: שפע. לעומת הצריכה הכוללת זה זניח ואפסי.
הקדמת ימין
ש: בספר שאילת שלמה ג ח כתוב שלגבי שטיפת הגוף אין הוראה מפורשת שיש להקדים ימין, ובכל זאת מידת חסידות לנהוג כן. אם אין הוראה מפורשת, אז למה יש מידת חסידות?
ת: אין הוראה שנפסקה ברמב"ם ושו"ע, אך כיון שזה מוזכר בגמרא, יש מקום לחסידות, וכן מוזכר במשנה ברורה ב סק"ז.
נטילה אחרי תרומת דם
ש: האם אחרי תרומת דם חייבים ליטול ידיים כמו בהקזת דם? בדיקת דם?
ת: לא. כי בעניינים סגוליים, רק מה שאמרו אמרו. הליכות שלמה כ יט. אמנם יש אומרים שתרומת דם היא הקזת דם, ושטוב להחמיר. פסקי תשובות ח"א עמ' נח. ואין לבדוק אחרי בדיקת דם (וכן באנציקלופדיה הלכתית רפואית לרב שטינברג ב 527-525. ג 430-429).
[והגרי"ש אלישיב סובר שיש ליטול ידים אחרי תרומת דם, שהוא דווקא כמות דם כהקזת דם, אבל אחרי בדיקת דם של נטילת דם מזערית אין צורך בנטילת ידים. ס' בדמיך חיי – ליקוט הלכות בענייני תורת דם נא-נד – רשם מ"צ].