שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

הבדלים בין גרסאות בדף "נטיות הפוכות - ערכים הפוכים (מאמר)"

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

(יצירת דף עם התוכן "ש: למה אנו מתייחסים כל כך בחומרה דווקא כלפי בעלי נטיות הפוכות למיניהם? ת: אנחנו מתייחסים?!...")
 
 
שורה 28: שורה 28:
 
על ידי שכתבו גומסיות (שטרות נישואים) לזכר ולבהמה" (בראשית כו, ה). ומפרש המהרז"ו: "שטעו  
 
על ידי שכתבו גומסיות (שטרות נישואים) לזכר ולבהמה" (בראשית כו, ה). ומפרש המהרז"ו: "שטעו  
 
בדעתם המשובשת, שמאחר שנבראו בעלי יצר ויש להם יצר – מחוייבים ללכת אחר יצרם באיזה אופן  
 
בדעתם המשובשת, שמאחר שנבראו בעלי יצר ויש להם יצר – מחוייבים ללכת אחר יצרם באיזה אופן  
שיהיה... וכתבו שטרי נישואין לזכר בציווי השופטיןםשלהם".
+
שיהיה... וכתבו שטרי נישואין לזכר בציווי השופטים שלהם".
  
 
ש: אחר כך זה גם קרה במצרים...
 
ש: אחר כך זה גם קרה במצרים...

גרסה אחרונה מ־14:30, 1 בספטמבר 2019

ש: למה אנו מתייחסים כל כך בחומרה דווקא כלפי בעלי נטיות הפוכות למיניהם?

ת: אנחנו מתייחסים?! התורה מתייחסת, רבונו של עולם מתייחס: תועבה! מות יומת! כמובן, לא נהרוג אף אחד חלילה, ולא נפגע באף אחד, אך זה עדיין תועבה.

ש: אבל יש עוד דברים חמורים בתורה: השבת, כשרות, טהרת המשפחה, לשון הרע ועוד?

ת: ודאי. מה שאדם עושה בחייו הפרטיים, אינינו מתערבים, ואינינו כופים. הבעיה כאן, שהם רוצים לשנות את אמות המידה של המוסר עבור כל החברה.

ש: עבור עצמם...

ת: לא רק, הם בונים נורמות חדשות, הם מהפכים את הערכים. Transvaluation of Values.

ש: כמו ניטשה?

ת: נכון מאוד. בספרו מעבר לטוב ולרע, Jenseits von Gut und Böse: מה שהיה מוסרי, הופך ללא מוסרי, ומה שלא היה מוסרי, הופך למוסרי. הטוב הופך לרע, הרע הופך לטוב.

ש: למשל?

ת: מחיקת הרחמים, השוויון, הויתור, והאדרת רוח הנקמה, הטינה ועוד. וכן הוא לענייננו. עד כה זוגיות היתה בנין האדם וההולדה. עתה היא הרס האדם וניתוק בקשר שאינו מביא הולדה.

ש: אבל זה היה קיים בכל הדורות?

ת: ודאי. אבל לא עשו מזה נורמה. לפחות לא אצלנו. בדור המבול כן: "דור המבול לא נמחו מן העולם אלא על ידי שכתבו גומסיות (שטרות נישואים) לזכר ולבהמה" (בראשית כו, ה). ומפרש המהרז"ו: "שטעו בדעתם המשובשת, שמאחר שנבראו בעלי יצר ויש להם יצר – מחוייבים ללכת אחר יצרם באיזה אופן שיהיה... וכתבו שטרי נישואין לזכר בציווי השופטים שלהם".

ש: אחר כך זה גם קרה במצרים...

ת: בערך. אמנם כתוב: "כמעשה ארץ מצרים... לא תעשו" (ויקרא יח, ג), וחז"ל מוסרים: "איש נושא לאיש ואשה לאשה", אך זה לא היה חוק. בארץ כנען היה יותר גרוע: "וכמעשה ארץ כנען... לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו" (שם). זה נהפך לחוק, כפי שמבארים המפרשים.

ש: ואצלנו בארצנו זה נהפך עתה לחוק?

ת: כן לצערנו. קודם זה נחשב לחטא, לסטייה. עכשיו זה נחשב נורמלי. ואדרבה מי שמתנגד, הוא הנחשב לא נורמלי ומכונה: הומופוב. מיעוט קטן משתלט ועושה טרור תקשורתי, פוליטי וחברתי נגד מי שחורט על דגלו את הטבע הנפשי האנושי הבריא.

ש: גם בסדום, עשיית הרע קבלה גושפנקא חוקית, כמו הבחורה שנתנה צדקה ונרצחה.

ת: נכון. הרמב"ם גם כותב במורה נבוכים שמי שהופך דבר אסור לדבר מותר בקהל עם ועדה, יש לו דין עיר נדחת (מורה נבוכים ג, פא).

ש: זה מאוד מדאיג!

ת: אין מה לדאוג. אנו נתגבר. בסוף, הרע יתפוצץ. עברנו דברים יותר קשים מאלה. כמובן, אין להירדם בשמירה, אלא יש להיאבק, למען דבר ד' המלא אורה וטובה.

  • פורסם בשאילת שלמה 605