משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!
הבדלים בין גרסאות בדף "לא ילבש (שו"ת)"
מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר
(יצירת דף עם התוכן "[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון] '''תיקון גבות''' ש: האם מותר לגבר שהוא חד גבה, כלומר גבותיו מחוב...") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון] | [מקורות ע"י הרב מרדכי ציון] | ||
+ | |||
+ | '''שעון יד לגבר''' | ||
+ | |||
+ | ש: מותר לגבר לענוד שעון יד או יש בזה משום לא ילבש? | ||
+ | |||
+ | ת: מותר, כיוון שכל הגברים עונדים, כולל יראי השמים (כולל הגרי"ש אלישיב: www.youtube.com/watch?v=rIGCpvdNq_I והגר"ע יוסף: www.youtube.com/watch?v=XHcvuYAMr74. אך החזו"א אסר, כפי ששמע על כך הגר"ח קניבסקי. דברי שי"ח ד כז – מ"צ). | ||
גרסה מ־06:51, 19 במרץ 2017
[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון]
שעון יד לגבר
ש: מותר לגבר לענוד שעון יד או יש בזה משום לא ילבש?
ת: מותר, כיוון שכל הגברים עונדים, כולל יראי השמים (כולל הגרי"ש אלישיב: www.youtube.com/watch?v=rIGCpvdNq_I והגר"ע יוסף: www.youtube.com/watch?v=XHcvuYAMr74. אך החזו"א אסר, כפי ששמע על כך הגר"ח קניבסקי. דברי שי"ח ד כז – מ"צ).
תיקון גבות
ש: האם מותר לגבר שהוא חד גבה, כלומר גבותיו מחוברות, לתלוש את השערות באמצע ולהפריד לשתי גבות?
ת: אסור משום לא ילבש. סילוק כעור מותר אבל טיפוח יופי אסור. מרדכי שבת רמז שכז. תוס' שבת נ ב ד"ה בשביל צערו (הגרש"ז אוירבך בנשמת אברהם ח"ד עמ' קמ. שו"ת אבני ישפה ד צא. שו"ת מעיין אומר ח"ד עמ' פט).
הלבנת שיניים לאיש
ש: האם מותר לאיש להלבין שיניים או אסור משום לא ילבש?
ת: מותר. אין זה טיפוח יופי אלא סילוק כיעור (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כז. ועי' שו"ת יביא עומר ח יב).
נשק לאשה
ש: מותר לאשה לעשות רשיון לנשק?
ת: אם הכרחי להגנה עצמית או תלמידותיה או בני ביתה. יחוה דעת (ה נה. שו"ת אגרות משה או"ח ד עה אות ג. תרומת הגורן מהגר"ש גורן ב ב כו לגבי מורות וגננות).
מעיל אשתו מפני הקור
ש: האם מותר לבעל ללבוש את מעיל אשתו מפני הקור, או יש בזה לא ילבש? וכן להיפך?
ת: מותר, כי המטרה לא ללבוש אלא לחמם (שו"ת יחוה דעת ה נה).
הורדת שער
ש: האם גבר יכול להוריד שערות בחזה בעזרת לייזר?
ת: לא. לא ילבש (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' ו).
שערות שיורדות מאפו
ש: האם מותר לגבר לגזור שערות שיורדות מאפו?
ת: מותר, כי אין זה לטיפוח יופי אלא לסלוק כיעור. תוס' שבת נ ב (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' ז).
צמיד לבן
ש: האם מותר לבן לענוד צמיד שהוכן מחוטים?
ת: אם הצמיד בעל אופי גברי וגם אינו מושך עין, מותר (עיין חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כב).
מראה
ש: האם מותר לגבר להסתכל במראה?
ת: לא (שו"ע יו"ד קנו ב). מותר רק למען סדר וזיכרון (רמ"א שם). ויש שהחמירו גם בזמנינו שלא להסתכל במראה (וכן נהג החזו"א. שו"ת רבבות אפרים ג תק). ולמעשה מותר לאנשים להסתכל במראה ללא חשש וכן המנהג (חוברת חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כט).