שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

יום העצמאות- בשעה שמלך המשיח בא (מאמר)

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

בשעה שמלך המשיח בא זכרתי שהמדרש אומר את זה קצת אחרת, והמדרש משלים לנו משהו אחר חשוב מאוד. אני קורא את המדרש "שנו רבותינו בשעה שמלך המשיח נגלה עומד על גג בית המקדש ואמר להם ענווים הגיע זמן גאולתכם ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזורח עליכם" זה הבדל עצום עליכם.

לפי השיר המשיח מלא באור ואנחנו בחושך, אבל המדרש בכלל לא שם, יכול להיות שנסתכל עליו ונומר שהוא מלא אור וקודש, אבל אנחנו בכלל לא ראויים לגאולה, אך זה לא מה שאומר המדרש, היו הרבה דורות שהיו ראויים שיבוא להם המשיח, אלא החידוש הוא "ראו אורי שזורח עליכם" אל תסתכלו עלי אלא תסתכלו עליכם. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, נשמח במשיח, במה שיש בנו.

קומי אורי כי בה אורך כי אור ה' עליך זרח. האור שלך כנסת ישראל זה מה שבא, וכבוד ה' תמיד היה אך החידוש בגאולה שהאור הזה עלייך.

בהמשך המדרש מובא: "אמר ר' יצחק שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה. מי זה המלכים האלה? מלך פרס מתגרה במלך הערבי והולך המלך הערבי ליטול עצה מהם.. זה הליגה הערבית.. לא ליגה משהו. ליגה ג'. הולך לקבל עצה מהם. הולך המלך הערבי ליטול עצה מהם וחוזר מלך פרס ומחריב את העולם. בשנה שמלך משיח בא מלך פרס מחריב את עולם וכל מלכי אומות העולם מתבהלים... המדרש מצייר את צירי היולדת, הם לא יודעים מה נולד מכל הסיבוך הזה. ומה איתנו. ישראל מתעשין והולכים לאן נבוא ונלך? ואומר הקב"ה כל מה שעשיתי כל זה בשבילכם. כל מה שעשיתי זה בשבילכם. הולך להיוולד משהו מכל זה. כל זה בשבילכם ובשביל מה אתם מתייראים?

ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה, כי בראשונה היה לכם צער ושיעבוד אחריה אך באחרונה אין כך.

אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים ממש בתוך המציאות הזו.

המדרש אומר אמר הקב"ה להמן רשע שכמותך שוטה שכמותך מבקש אתה להשמיד את ישראל, אתה רוצה את הפיתרון הסופי לישראל? אומר הקב"ה להמן אף אני ביקשתי ולא יכולתי. הרעיון הזה להשמיד את עמ"י היה מזמן, עוד בזמן חטא העגל "הרף ממני ואשמידם.." מה שאני ביקשתי לעשות ולא הצלחתי אתה מבקש לעשות?!

פתחתי את המדרש הזה והוא מביא את הפסוק שהמן רוצה להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים.

ומביא משל לעוף.. אמר אותו העוף אני אנצח את הים ומתואר שם שהוא לוקח שלי ולוקח חול ושופך על הים ועוד דלי ועוד דלי, עד שהוא יכבה את הים, ואז בא לו עוף גדול ואומר לו שכל הטירחה שלך חינם, כך אמר הקב"ה להמן. יש דברים פה בעולם זהם כביכול, אומרים- האם יש אבן שהקב"ה לא יכול להרים?... הנה מצאנו את האבן. משם רועה אבן ישראל. זו האבן שהרקב"ה ברא עם חוק מיוחד. זו אבן שהוא לא יכול להרים, הוא לא יכול להשמיד, כי קב"ה וכנס"י חד הם. הקב"ה לא יכול להעלים את אבן ישראל. זה לא שייך בכלל שהוא יעלים אותה.

יש את הוויכוח הידוע אם אומרים הלל או לא, אם ברכה או בלי.. בוויכוח הזה חז"ל הכריעו מזמן. מי שלא אומר הלל ביום העצמאות הוא כאילו אומר שזה עדין לא ראוי, זה עדין לא שלם. אך הקב"ה אמר שחזיקהו היה ראוי להיות מלך משיח אלא שלא אמר שירה. אם אתה רואה מציאות שלמה ואתה אומר שאין לומר הלל- אז אתה ממש קובע שזה לא זה. ואם זה לא זה אז לא יהיה יותר מזה. אם חזיקהו היה אומר שירה הוא היה המשיח, מי שרואה מציאות של חבלי משיח והוא שר שיר הלל אז הוא זוכה והמשיח מגיע.

הרב קורא מאמר שכתב ביום העצמאות שאחרי גוש קטיף. "משאלה".