שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

לא ילבש (שו"ת)

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

[מקורות ע"י הרב מרדכי ציון]


בגד מאחותי

ש: האם מותר לי לקחת בגד של אחותי בלי רשותה, כיוון שהוא נקנה מהכסף של הוריי?

ת: ודאי לא. עכשיו הוא שלה.


בגדי נשים

ש: אשתי לובשת בגדים מוזרים וזה מאוד מפריע לי, וכשאני מעיר לה, היא נעלבת. מה לעשות?

ת: סבלנות. אי אפשר בוכח. בשביל אישה, בגדיה הם אישיותה, והיא מרגישה שאתה חומס ממנה את אישיותה.


שעון יד לגבר

ש: מותר לגבר לענוד שעון יד או יש בזה משום לא ילבש?

ת: מותר, כיוון שכל הגברים עונדים, כולל יראי השמים (כולל הגרי"ש אלישיב: www.youtube.com/watch?v=rIGCpvdNq_I והגר"ע יוסף: www.youtube.com/watch?v=XHcvuYAMr74. אך החזו"א אסר, כפי ששמע על כך הגר"ח קניבסקי. דברי שי"ח ד כז – מ"צ).


תיקון גבות

ש: האם מותר לגבר שהוא חד גבה, כלומר גבותיו מחוברות, לתלוש את השערות באמצע ולהפריד לשתי גבות?

ת: אסור משום לא ילבש. סילוק כעור מותר אבל טיפוח יופי אסור. מרדכי שבת רמז שכז. תוס' שבת נ ב ד"ה בשביל צערו (הגרש"ז אוירבך בנשמת אברהם ח"ד עמ' קמ. שו"ת אבני ישפה ד צא. שו"ת מעיין אומר ח"ד עמ' פט).


הלבנת שיניים לאיש

ש: האם מותר לאיש להלבין שיניים או אסור משום לא ילבש?

ת: מותר. אין זה טיפוח יופי אלא סילוק כיעור (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כז. ועי' שו"ת יביא עומר ח יב).


נשק לאשה

ש: מותר לאשה לעשות רשיון לנשק?

ת: אם הכרחי להגנה עצמית או תלמידותיה או בני ביתה. יחוה דעת (ה נה. שו"ת אגרות משה או"ח ד עה אות ג. תרומת הגורן מהגר"ש גורן ב ב כו לגבי מורות וגננות).


מעיל אשתו מפני הקור

ש: האם מותר לבעל ללבוש את מעיל אשתו מפני הקור, או יש בזה לא ילבש? וכן להיפך?

ת: מותר, כי המטרה לא ללבוש אלא לחמם (שו"ת יחוה דעת ה נה).


הורדת שער

ש: האם גבר יכול להוריד שערות בחזה בעזרת לייזר?

ת: לא. לא ילבש (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' ו).


שערות שיורדות מאפו

ש: האם מותר לגבר לגזור שערות שיורדות מאפו?

ת: מותר, כי אין זה לטיפוח יופי אלא לסלוק כיעור. תוס' שבת נ ב (חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' ז).


צמיד לבן

ש: האם מותר לבן לענוד צמיד שהוכן מחוטים?

ת: אם הצמיד בעל אופי גברי וגם אינו מושך עין, מותר (עיין חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כב).


מראה

ש: האם מותר לגבר להסתכל במראה?

ת: לא (שו"ע יו"ד קנו ב). מותר רק למען סדר וזיכרון (רמ"א שם). ויש שהחמירו גם בזמנינו שלא להסתכל במראה (וכן נהג החזו"א. שו"ת רבבות אפרים ג תק). ולמעשה מותר לאנשים להסתכל במראה ללא חשש וכן המנהג (חוברת חוברת לבושי בנימין – דיני לא ילבש עמ' כט).