שיעורי הרב שלמה אבינר

משתמשי האתר היקרים! נשמח לתרומות ע"מ להמשיך את פעילות האתר ולשדרגה. תודה!

המלחמה עם הערבים: דתית או סכסוכי גבולות

מתוך שיעורי הרב שלמה אבינר

שאלה: האם המלחמה עם הערבים היא מלחמה דתית או סכסוכי גבולות? ולמאי נפקא מינה? אם יורים עליך, צריך לירות בחזרה?

תשובה: לא לכל דבר יש נפקא מינה. להלכה צריך להיות נפקא מינה, אך לענייני אמונה לא חייב להיות נפקא מינה. כפי שיש בתורה הדרכה אלוקית מה לעשות, כך גם ישנה הדרכה אלוקית מה לחשוב, מה להבין, מה להרגיש, ומה להאמין.

הרב מנחם פרומן ז"ל אמר שזה סכסוך דתי, לכן צריך להיפגש רבנים עם מנהיגים דתיים של האיסלם, וכך נגיע לידי סיכום, שלום, התאמה וכן הלאה. גם חב"ד מדפיסים שבע מצוות בני נוח בפתק קטן, מתורגם לערבית ומחלקים לערבים. הצד השווה בין הרב פרומן ובין חב"ד ששניהם חושבים שהערבים הם בעצם טובים.

אך רבנו הרב צבי יהודה חשב אחרת. רבנו הרב צבי יהודה חזר ואמר כמה פעמים שזה סכסוכי גבולות, ושהג'יהד איננו עניין דתי. החקירה היא כזו: האם הערבים מקיימים ג'יהד כי זה כתוב בקוראן, או להיפך, שכתבו זאת בקוראן מפני שהם טיפוסים שרוצים לכבוש את כל העולם.

יש הטוענים שזו מלחמה דתית, כי כתוב בקוראן שצריך לכבוש את כל העולם. לא חייבים להכריח את כולם להיות מוסלמים. הנוצרים אמרו שכולם צריכים להיות נוצרים אבל לא חייבים לכבוש את העולם. והקוראן אומר שצריך לכבוש את כל העולם ויהיה שלטון האיסלם על כל העולם, אבל לא חייבים להכריח את כל העולם להיות מוסלמים. אלא שכל אדם שלא יהיה מוסלמי, הוא אזרח סוג ב' המכונה "דיני". לפי איסלם, העולם מתחלק לשני חלקים, החלק הכבוש והחלק הלא כבוש. המוסלמים ניסו לכבוש את כל העולם, הגיעו עד לספרד, וכבשו את כל דרום ספרד. הרבה זמן ספרד הייתה שלהם, בזמן הרמב"ם זה היה שלהם. אחר כך המלך פרננדו ואתו איזבלה הקתולית זרקו את המוסלמים מספרד. לאחר מכן המוסלמים כבשו את צרפת, וגם שם הוכו על ידי הצרפתים שזרקו אותם החוצה. כבשו את סין, הוכו על ידי הסינים. כבשו את רוסיה והוכו גם שם- כפי הניראה גם על ידי הכוזרים שהיו יהודים.

מכיון שלא הצליחו לכבוש את העולם, הם שלחו מכתבים למשפטנים המוסלמיים מה לעשות. אמרו להם המשפטנים האיסלמיים: קיימת מצווה לכבוש את כל העולם, ובמקרה שלא מצליחים, אסור לעשות שלום, אלא צריך לעשות פסקת אש בלתי מוגדרת. הערבים אף פעם לא עשו שלום עם אף אחד. למשל עם מצרים אין שלום. בטקסט של ההסכם לא כתוב שלום, שלום בערבית זה "סולחה", והפסקת אש זה "סלאם", בהסכם כתוב סלאם.

כך גם הם התבטאו, שההסכם עם מדינת ישראל איננו מכשול למלחמה, כי לא התחייבנו לסולחה, רק לסלאם.

מובא בשיחות הרב צבי יהודה על ארץ ישראל בשיחה הנקראת 'הנכרי אשר בקרבך' שרבנו הרב צבי יהודה ישב עם מנהיגים ערביים. הייתה יזמה של גברת אחת בשם דינה דינור להפגיש מנהיגים יהודים עם מנהיגים ערבים, כדי לנסות להרגיע את המצב בארץ. לאחר כמה פגישות, רבנו הרב צבי יהודה אמר: אין לי מה להיפגש עם שקרנים, הארץ הזאת היא שלנו, אם אתם חותמים שהארץ הזאת היא שלנו, אני ממשיך להיפגש, אם לא אין לי מה להיפגש. כמובן שזה שהארץ שלנו לא אומר שצריך להתעלל בערבים, כמובן שצריך לאפשר תנאי חיים וכו', אבל קודם הם צריכים להודות שזה שלנו. כך גם מוזכר בכרוז 'למען דעת', שהארץ הזאת היא שלנו על פי התורה, על פי ד', על פי הבריטים, על פי החלטת חבר הלאומים, והיא גם שלנו על פי הערבים שנפגשתי איתם וכו', הם גם הודו. אבל רוב הערבים פה לא מסכימים.

כתוב בתורה על ישמעאל: "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל, ויד כל בו" (בראשית טז, יב). כתוב: פרא אדם ולא אדם פראי, כלומר, זה פרא בצורת אדם, הם פראיים, זוהי מהותם. ישנו פתגם האומר "אתה רוצה להבין פסיכולוגיה של עם, תקרא את הספרות שלו". הספר העממי של הערבים הוא אלף לילה ועוד לילה. הסיפור הזה מלא באלימות, זימה וכדומה. הם פראי אדם. הפראיות שבם איננו דבר דתי, זהו דבר שנימצא בתוכם, ומשום כך הם רוצים לכבוש כל העולם, ובתוכם גם אותנו.

שמא תאמרו שזו מלחמה דתית משום שהערבים נלחמים על המקומות הקדושים. זה איננו נכון, אלא הם לוחמים על הכל. אם ירושלים זה שלהם, מדוע ירושלים הייתה מופקרת מאות שנים והערבים לא בנו בה? זה כמו בימי האבות, יצחק אבינו חפר באר ופתאום הם הגיעו וטענו שזה שלהם, אם כך מדוע הם לא חפרו? גם בקוראן הם לא מעריכים את ירושלים, שהרי כתבו להם שם: תפסיקו להתפלל לכיוון ירושלים, צריך להתפלל לכיוון מכה או מדינה.

הסיפור על הכותל התחיל בזמנו של מרן הרב קוק, הערבים עשו מהומות וצרות, ולא נתנו להתפלל בכותל. הערבים טענו שהכותל שלהם מכיוון שמוחמד קשר את הסוס שלו, 'אל-בוראק', לכותל המערבי. אם כן הכותל הוא מקום קדוש לאיסלם. אז הבריטים הקימו וועדה לחקור את העניין, כאשר באה אל מרן הרב קוק משלחת של ראשי המוסדות הציוניים כדי לשכנעו לוותר על הבעלות על הכותל ולהסתפק בזכות להתפלל במקום, אמר: "חלילה לנו! עם ישראל לא ייפה את כוחנו לוותר בשמו על הכותל המערבי!... אם חס ושלום נוותר על הכותל גם הקב"ה לא ירצה להחזירו לנו"!

נכון שהערבים מראים כאילו זה וויכוח דתי ומלבישים את זה בשפה דתית, אבל היסוד לא דתי, היסוד הוא סיכסוכי גבולות, כמו שאמר הרב צבי יהודה.

יש שאומרים שצריכים לפעול כפי שאמר הרב מאיר כהנא, הרב כהנא הקים באמריקה ליגה להגנה יהודית להגן על היהודים מכיוון שהשלטון לא תמיד טיפל כמו שצריך. כשהגיע לארץ, אמר לו רבנו הרב צבי יהודה: פה יש את צה"ל, לא יוזמה פרטית של אנשים ומליציות פרטיות. באמריקה זה משהו אחר. בצה"ל יש שיקולים מורכבים, לפעמים לפעול ולפעמים לא לפעול, לפעמים לפעול בסתר ולפעמים לפעול בגלוי. צה"ל מטפל בערבים יותר מהרב כהנא, הולכים בלילה, נכנסים לכפרים וכו', אבל לא מפרסמים. בצה"ל פועלים בהצנע לכת...

לסיכום: אין סיבה לדאוג. צה"ל מטפל כמו שצריך.


  • פורסם בשאילת שלמה 282

==






















==